2008. január 13., vasárnap

Macskafogó 2


Én megpróbáltam... Isten lássa a lelkemet, próbáltam a sok negatív kritika ellenére pozitívan hozzáállni. (kisebb sikerrel, tegyük gyorsan hozzá.... )

Én megpróbáltam.... Elmentem a moziba, kifizettem a 600-os (amúgy kedvező, csakhogy a szolgáltatás/ár arány hagy maga után némi kívánnivalót) mozijegyet, még kukoricát is vettem, én tényleg akartam.

Én megpróbáltam, merthát ezt látni KELL, merthát a Macskafogó 1- en nőttünk fel, merthát felnőtt fejjel is levesszük a dvd-polcról, merthát kérem, ez mégiscsak A Macskafogó második része. Papíron. És címében. Másban aligha. Jó, persze, van Tájfel (hadd írjam így!:) és Safranek és Lusta Dick és Gatto és Grabowsky, de ez NEM a Macskafogó méltó folytatása. Még a méltetlan sem. Egy mondatban elmesélhető történet, izzadtságszagú verbális poénok / Nyisd ki szépen a szád, Á! - Na nemá'. --- Jujjj!), amiknél a barátaim közül páran tízszer jobbakat tudnak spontán és nem hosszú - hosszú "brainstroming" után összehozni és cseppet sem érdekes új karakterek. Hacsak nem a Jankovich Marcell utánérzésként a filmbe került pokol urának helyettese nem az. De nem, nem, ő is inkább félelmetes és egy idő után, már elnézést a pokolian unalmas. Csupán annak köszönheti nézhetőségét, hogy Reviczky Gábor pokoli jól kölcsönzi neki a hangját. Apropó hangok. Megmaradt mindenki, ami pozitívum, - kivéve az azóta elhunyt Körmendi Jánost, aki betegsége miatt nem tudta vállalni a munkát, így Gatto hangja Balázs Péter lett - , csak "hála" a soproni Elit mozinak, a felét sem lehetett rendesn érteni. Mindig megfogadom, hogy oda többet soha, de megint megszegtem a fogadalmat, holmi aljas anyagi okból, mondván nem fizetek 1080-at a Plazaért, és ezt mégcsak meg sem bántam így utólag, de azért nem ártott volna rendesen hallani a szöveget, mégha talán sokat nem is veszettem vele, hogy nem "jött át" - á la Náray - minden poén, akkoris.

A "megtartott " hangokon kívül dícséretes a megtartott képi világ, vagyis a figurák pontosan olyanok, mint 20 éve, és nem akarnak - mint szegény kis Vuk - sok D-ben tetszelegni. De pozitívumként ennyi. Minden más erőltetett és ötlettelen. Gyerekek számára érthetetlen a sok "Shrek -kettő stílusú" "kifele utalás", Korda Gyuri bácsira, a másságra - van itt az is, kérem - vagy a TAJ - számra, felnőttek számára meg nem poén. Esküszöm, jobbat tudok nevetni Szőke kapitány -féle jóárasított tányéras tévé poénján, mint a Macskafogó kettő bármelyik beszólásán.

Mert ez a film semnem vicces, semnem kedves, semnem semmilyen. Ja, de, bocsánat, unalmas. Unalmas a jellegtelen új karakterekkel - leszámítva a már említett pokol úr helyettest, aki viszont inkább ijesztő, kellemetlen, "jankovichos" - , kiszenvedett poénokkal, - megintcsak egy jujj, a Citroen-reklám módjára kétlábra álló Macskafogó??? uh....- betegesen sok utalással arra, hogy halló, te lökött közönség, el ne felejtsd, hogy a 20 évvel ezelőtti sikermese folytatását nézed, és nulla értékelhető zenei betéttel. -Istenem, a patkányok dala az elsőben....

Én megpróbáltam ... Olyan szemmel is nézni, mint önálló rajzfilmet. Így sem stimmel. Nem nyerő ez a kor igényeire és marketing - stratégiájára modernizált klasszikus-feldolgozás. Tekintve, hogy a Vuk is hasonló sorsra jutott - bár gyanúsank "halasztódik" a bemutatója - lehet, hogy ez a magyar rajzfilmipar jövője? Jön a Kockásfülú nyúl 3D-ben vagy esetleg a Magyar népmesék egészestés változata számítógépes animációk sorát felvonultatva??

Ne legyen igazam ...

1 megjegyzés:

koimbra írta...

A Vuk előzetese valami ijesztő. Ijesztően rossz. A Macskafogó kettőből is mi lett. Szomorú