2008. január 21., hétfő

Újranéző - Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt?


Gondoltam, egy elég sűrű vasárnap után, a nap lezárásaképp mi mást nézhetnék, mint valami könnyed és valami "már láttam" filmet. Valahogy azonnal jött, hogy ez lesz az. Ez a sokszor látott és soha meg nem unt kedves kis vígjáték, aminek a nagysága szerintem abban rejlik, hogy pontosan annyira szól a hölgyekhez /csajokhoz, mint az urakhoz/pasikhoz.


Amíg Bridget Jones "kalandjai" azért inkább csajok szívéhez találták meg könnyen az utat - bár nem állítanám, hogy a srácoknak nem tetszenek -, addig azt gondolom, ez a film abszolút kiegyenlítve, mindkét nemnek egyformán kellemes szórakozást nyújt.

Andy-nek ( Kate Hudson ) az a célja, hogy minden eszközt bevetve - és itt a mindent tessék szó szerint érteni - 10 nap alatt megszabaduljon egy pasitól, mindezt pusztán egy cikk kedvéért, addig Ben-nek (Matthew McConaughey ) pontosan az ellenkezője, azaz bármi áron megtartani egy nőt, tegyen vagy mondjon az bármit, s mindezt a karrierje érdekében. S hogy hogyan lesz ebből egy remekbeszabott vígjáték? Nos, egyszerű a képlet. Andy elvesztenivalója Ben, míg Ben-nek Andy-t kell tűzön - vízen át maga mellett tartania, 10 napig....

Ugye lányok, hányszor kapunk a fejünkhöz, ha a "csajos alapkódex" szabályait megsértve mi telefonálunk, nem mi rakjuk le előbb a telefont, azonnal válaszolunk az sms-ére, egynél több üzenetet hagyunk a rögzítőjén, mint kellene stb, stb, stb? Aki csak egy Cosmopolitan-t elolvasott életében vagy volt a kezében bármelyik Mars és Vénusz kötet esetleg Allan és Barbara Pease könyvei, tudja, miről beszélek. És ugye lányok, ugyancsak hogy bosszankodunk magunkon utólag, ha hisztit rendezünk "Mert neked a barátaid fontosabbak" felkiáltással vagy mert képesek vagyunk kedvesünk egy ártatlan kollegális viszonyát mindent elsöprő szerelemként aposztrofálni, s ezt a "problémát" teljes meggyőződéssel párunknak előadni - miután azt telefonszámlát nem kímélve órákon át minden egyes barátnőnkkel megvitattuk és megállapítottuk, hogy teljes mértékben jól látjuk a helyzetet - , már-már magunk előtt látván a kolleganő és a kedves légyottját? Húúúú, de gáz..... Nos, Andy alapjaiban pont ilyenné válik, sőt tán ilyenebbé, és ehhez hasonló "ötletekkel" próbál Ben agyára menni. De szegény Ben-nek tűrnie kell, a végsőkig, főként, hogy mindketten elszántak, hogy végrehajtják a küldetésüket. Csakhogy a számításaikba egy kis hiba csúszik ....



Hölgyek és Urak, ha a fent leírtakban magatokra vagy párotokra ismertek, máris beigazolódott a teóriám, miszerint ez a film mindkét nemnek zseniális választás. Lányok, nekünk görbe tükör arról, hogy mit NE!!!, srácok, nektek pedig talán némi önigazolás, hogy "bezony, engem is így elnyomnak és nekem is pont ezt kell kiállni, én szegény pasi...". :))

Akkorhát: Tessék megnézni! Ennyi.


/ P.S.: Természetesen az én mindenegyes cselekedetem, melyet a férfinem irányába teszek kifejezetten távol áll a fent említett idegesítő és kiakasztó viselkedésformáktól. Ezt fontosnak tartottam megjegyezni. :) /

1 megjegyzés:

koimbra írta...

Ez viszont nem volt rossz film. A páros új filmben nyomul majd nemsoká. Fool's Gold. Szerintem a Tenger vadjaira hasonlít így első ránézésre.