2008. január 10., csütörtök

A család kicsi kincse

Majkának ....



Úgy döntöttem, nem írok róla "extrát". Idemásolom, amit aztán írtam, hogy megnéztem. Hozzáteszem, semmit nem tudtam róla, csak megnéztem.

Próbálom megérteni mindazok lelkesedését, akik olyan nagyon szeretik ezt a filmet, de nem jutok egyről a kettőre. Egyszerűen semmi olyan plussz, semmi olyan töltés, semmi olyan nincs ebben a filmben, amitől különlegesebb lenne bármelyik hasonló témájú filmnél. Számomra ez a film afféle nagyobb a füstje, mint a lángja film.

Az alkotók mindössze annyit tettek, hogy összetoboroztak jópár jól csengő nevet (Greg Kinnear vagy Steve Carell már önmagában elég lett volna a közönségcsábításhoz, azt hiszem) és írtak egy forgatókönyvet arról, amit unos-untalan hangsúlyoznak mindenfele, mint Amerika sokak által oly’ nagyra becsült értékrendjének alapköve vagyis a család szentségéről. Hogy milyen jó, ha van családod, hogy ha együtt vagyunk, ha egymásért mindent – hiszen történjen bármi, hangsúlyozom, bármi a nagyapával, ő akkoris velünk jó, mert nem hagyhatjuk ott, hiszen A család része – extrém mértékig mindent, de a sok külsőség mellett ott van az, ami minden amerikai és nem amerikai családban ott van, a sok ellentét és feszültség. De mindez csak mellékesen, mert a Család kicsi kincse nem is annyira a szépségkirálynőségre pályázó kislányról szól ( spoiler:nem baj, hogy teljesen esélytelen, mi hiszünk benned, mert mi tudjuk, hogy te jó vagy és neked igenis sikerülhet, mert mi amerikai család vagyunk és amerikai álmodunk...)hanem a társadalom kicsi kincséről, a családról.

Zavaróan klisés, idegesítő és unalmas ez a film, szánalmas befejezéssel (spoiler: együtt a család a színpadon, mert igen, mi egyek, mi a nagy család, a nagy amerikai álmodó család...). Túlzó volt a sok Oscar jelölés, Alan Arkin győzelme számomra pedig végképp az, -bár ez szubjektív ítélet-de Jackie Earle Haley az Apró Titkokért sokkal,de sokkal jobban megérdemelte volna, és túlzó volt Abigail Breslin jelölése is, főként ha figyelmebe vesszük, hogy a jelöltek közt többek közt Adriana Barrazza (Babel) és Jennifer Hudson (Dreamgirls) is ott volt.

Valójában, minden túlzó ezzel a filmmel kapcsolatban. A hírverés, a színészek felmagasztalása az egekig és a jelölések/győzelmek. Számomra ez egy amerikai giccstől csöpögő átlag alkotás, amit lehetett volna nagyon szeretni, ha nem akart volna sokkal,de sokkal több lenni, mint ami és ha meg tudott volna maradni azona szinten, hogy ne akarjon több lenni egy egyszer megnézhető, „na, ezt is láttuk” jellegű filmnél. Mert az, és nem több.

Ezt a hozzászólást 4 olvasóból 4 találta nem - hasznosnak. Na, puff neki. Azt hiszem, rajtam kívül mindenkinek tetszett ez a film. Velem nem tudta elhitetni, hogy komédia, csak a társadalom-paródia része "jött át".

A cikk, aminek a címe pontosan ugyanazt az ellentmondást tartalmazza, mint ami a mi véleményeink közt van, itt található. / Tudom én, hogy nincs akkora ellentmondás, inkább nagyon eltérő látószög. / Lassan azt kell hinnem, én vagyok az egyetlen, akit ez a film idegesített és zavart és... és ...és.

A többi xpress-es kritika : itt.

Na jó, nekem erről a filmről ennyi elég.... Brrrrr... :)


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Teljesen igazad van, melletted vagyok! Nekem sem tetszett, pedig én sem az az egyszerű "földi" popcorn-filmnéző vagyok. (Bocsánat a nézők ledegradálásáért, ha ugyan van miért...). Felfújt lufi, akárcsak maga Amerika...