2008. január 16., szerda

Ház a tónál

Egy régebbi xpress-es írás lentebb a filmről. Csodálkozom így visszaolvasva, hogy ez nekem ennyire nem tetszett....


Rengeteg minden miatt lehet dícsérni ezt a filmet, leginkább az operatőrnek jár egy hatalmas taps, de a zenék összeválogatója is főhajtást érdemel.

A forgatókönyvíró azonban nemigen, sőt nagyon nem. Olyan mértékben kavarja meg az idősíkok ugrándozása a nézőt, hogy az már zavaró. Szegény Sandra Bullock, kijutott neki mostanában ezekből a filmekből, jól be is fürdik rendre velük, hiszen a Megérzéssel pontosan ugyanez a baj, hogy követhetetlen és logikátlan az, ami történik benne.

Írták korábban többen (xpressen - utalagos kiegészítés, hogy itt is érthető legyen), hogy vonatkoztassunk el a logikátlanságtól. No igen, de ez a film oly mértékben áthatott vele, hogy ha ettől megfosztva szeretnénk értékelni, akkor nem maradna mit értékelni rajta.

Sandra Bullock totálisan átlagos, csakúgy, mint Keanu Reeves, az idősíkokon kívüli történések jelentéktelenek és feleslegesek - Kate beszélgetése az anyjával az édesapjáról totálisan se füle, se farka, kvázi csak arra szolgál, lássuk, van Kate-nak anyja -.

Említettem a nagyon kiemelkedő operatőri munkát. Nos, tény, ritka szépen fotózott film, s mindez egy hibátlan képminőségű dvd kiadáson. Említettem a jól megválasztott zenéket, amik élvezetéhez a szintén hibátlan 5.1-es hangzás is hozzásegít.

A filmet a levélrészletek, a csodás képek, és a kellemes zene viszik a hátukon, és a logikátlansága öli meg. Sajnálom, hogy nem ismerem az eredetit, biztos vagyok benne, hogy a "csupaszabb" történetvezetés sokkal szebb történetet eredményez.

Nekünk azonban be kell érnünk ezzel, egyszer meg lehet, sőt meg is kell nézni, de ennyi elég is.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem tudom, hányszor kell még leírnom, hogy totálisan egyetértek veled!
A Megérzéssel kapcsolatban pedig pláne. Hogyan tekintsek el a logikátlanságoktól, ha egyszer a film a logikára épül, és én gondolkodó lény vagyok? Szeretném, ha ezt valaki megmagyarázná nekem...!