2008. április 16., szerda

Meselelkű felnőttfej


Ciki-e felnőtt fejjel kamaszoknak szánt filmeket megnézni olykor-olykor? Szinte biztos vagyok benne, hogy a többség válasza erre a kérdésre egyértelmű igen.Főleg akkor, ha olyan film megnézésével kapcsolatban kell ítéletet mondani nézője felett, mint a Fejjel a bajnak.

Elmondom hát, miért néztem meg mégis ezer más, sokkal tartalmasabb és értékesebb film helyett Katie Holmes korai zsengéjét, amit egyértelműen nem az én korosztályomnak szánt a rendező, Forest Whitaker.



Első érvem: a fáradtság. Munkától és plussz munkától kifáradt aggyal két dolgot lehet tenni, vagy aludni egy jót, vagy megnézni egy gagyi filmet, ami nem igényel agyi tevékenységet nézőjétől. Nos, mivel a B-tervet választottam, kellett hozzá egy film. S mivel relatíve kevés effélét birtokolok ilyen vagy olyan formában, könnyen eldőlt, hogy Mrs.Tom Cruise egyik korábbi szárnypróbálgatása lesz a befutó. Ami még mellette szólt, tessék ezt brit-mániás lelkemnek elnézni, az az, hogy szeretem az amerikai elnökös filmeket, ahogy ezt már többször nem átallottam hangsúlyozni. Márpedig ez a film elnökös, pontosabban elnöklányos, hiszen az Egyesült Álmok , hopp, bocsika, Államok elnökének éppen 18 éves lánykájának önállósodási törekvéseiről szól. Úgy kb. a kiskamasz korosztálynak.

Lyówanna, mondtam, hogy fáradt voltam....

Második érvem: szeretem Katie Holmes-t. Félreértés ne essék, nem Mrs. Szcientológiát szeretem, hanem azt a nagy szemekkel a világra rácsodálkozó ifjú leányzót, aki Katie a Dawson és a haverokban volt. Vagy azt, akit Helen Mirren-nel pokolian klasszat játszott a Bosszúból jelesben. Márpedig ez az elnöklány az a Katie Holmes.

Tény: az Fejjel a bajnak megérdemelte az imdb 4.8-as értékelését, ugyanis kategóriájában sokkal,de nagyon sokkal jobb filmek is születtek már , no nem az elnökösökre gondolok, hanem az afféle”együtt nézheti az egész család” filmekre. Gondoljunk csak a Neveletlen hercegnőre Anne Hathaway-jel és Julie Andrews-szal. Vagy két szintén nagysikerű – általam nem ismert- másik produkcióra, a High School Musical-ra és a Walt Disney Studio önparódiájaként elhíresült Bűbáj című filmre.

Ennek ellenére, helyeske kis film a Fejjel a bajnak, egy –akkor még – szeretnivaló, igazi tinisztár Katie Holmes-szal és a kedves, „mellesleg elnök vagyok” apucit játszó Michael Keaton-nal.

Pihi-filmnek tökéletesen rendben van, csak tessék a meselélek ajtaját nagyra tárni!


0 megjegyzés: