2008. április 7., hétfő

Juno

Még harminc sem volt Diablo Cody, a film forgatókönyvírója, amikor megírta Juno történetét, és lám, mire harminc lett a tarsolyában tudhat a scipt-ért egy Golden Globe-ot és egy Oscar-t.(is) Hm.. ezek után naná, hogy érdekelt, mit tud ez a film, ami rengeteg jelölést kapott különböző díjkiosztókon mindenféle kategóriában és a jelölésekből 25-öt díjra is váltott. Nem volt mese, ezt látnom kell/ett/ nekem is!
Noha, nem kevés fenntartással ültem le megnézni, egyrészt mert valamelyik netes oldalon azt olvastam, hogy A család kicsi kincséhez hasonlították - amit ugyebár én több, mint nem kedveltem - , másrészt pedig mert tartottam tőle, hogy ez sem lesz más, mint egy vacak amcsi tinikomédia.
Bár azok nem szoktak 10/8.2-t kapni imdb-n.....

Egy szó, mint száz, hatalmas és hatalmasan kellemes csalódás volt a Juno.
Mostmár értek mindent!




Azt, hogy egy 16 éves kamaszlány teherbe esik, kismillió módon lehet vígjátéknak, drámának, ki tudja minek megírni. Amit Diablo Cody tett, az a lehető legjobb megoldás volt. Úgy írta meg, ahogy arra senki sem gondolt volna!
Egy kicsit felnőtt, kicsit kamasz Juno-t írt nekünk, aki bölcs döntéseket ugyanúgy képes hozni, mint éretlen kamaszlányként viselkedni. Aztán írt még nekünk jópár nagyon szerethető karaktert, sőt csak olyanokat írt, aztán jött Jason Reitman rendező (Ivan Reitman rendező fia) , akinek a kezei alatt egy csudijó kis film született.
Nagyon fontos megemlíteni a zenéket, amik nem mai aktuális popdalok, szépen összeválogatva, hanem egytől-egyig gitáros alapokra épülő kellemes, igazi DALOK, amiket így utólag, a film nélkül is nagyon jó hallgatni.


Negatívum? Nincs. Keressek? Jó, rendben, talán Ellen Page Oscar -jelölése túlzó volt. De ez nem is a film negatívuma. Akkor jelentem, nem találtam negatívumot.

Különös, mert nem sablonos, mert nem azokra az eseményszálakra koncentrál,amikre hasonló helyzetben ilyen témájú filmek koncentrálnának. És ettől a különlegességtől egyedi.

Egyértelműen LÁTNI KELL!

(Ime a főcímdal, és egyben a főcím képei is, a feliratok - szereplők, rendezők, stb. - nélkül, kis ízelítőként a film zenei világából, ami végig ilyen jellegű dalokból áll:

0 megjegyzés: