2009. július 26., vasárnap

Pillangó úrfi



Ha nem ismernéd a történetet: 

René Gallimard, a Pekingbe akkreditált francia diplomata megtalálta a tökéletes nőt, s vele a boldogságot: mégpedig a kínai opera sztárjának, Song Lilingnek a karjaiban. Olyan mindent elsöprő szerelem ez, amiért eldob családot, karriert. Ám hosszú évek viharos szerelmi kapcsolata után azzal kell szembesülnie, hogy a titokzatos énekesnő nemcsak hogy kém, aki végig kihasználta, de szeretett "pillangója" ennél is sokkolóbb titkot rejteget festett álarca mögött... /Forrás:port.hu/

Hozzávetőlegesen úgy 10-12 éve láttam utoljára ezt a filmet, előtte sokszor, nagyon sokszor, egy rongyos vhs-ről, amire még az HBO hazai indulásának tájékán került rá. 

Érdekes, másnak emlékeztem rá. Jobbnak. Talán fiatalabban jobban elvarázsolt. A vége így is belepréselelt a kanapéba, de sokkal inkább megölte az amúgy csúcspontnak számító tárgyalás- jelenetet a tény, hogy azóta számtalanszor láttam a budapesti Városházát a hírműsorokban és az amúgy feszültnek szánt pillanatokban Demszky Gábor feje ugrott be ahelyett, hogy a tágra nyíló ajtó mögül előlépő főszereplő fizimiskáján megdöbbennék. 

Korábban imádtam, most csak szerettem ezt a filmet. Csak. Tényleg jobban hittem az emlékek alapján.


0 megjegyzés: