2008. július 22., kedd

Mamma Mia!


Véletlen keveredtem el rá a moziba, bár meg akartam nézni, eléggé „patópálosan” kezeltem a dolgot. Aztán egyszercsak ott voltam a vászon előtt, és azt néztem, ahogy Meryl Streep spárgázik, Pierce Brosnan énekel és a lábam az ismerős ABBA dalok ritmusát veri. 

Tökéletes nyáresti mozi a Mamma mia! és minden fanyalgónak ezúton üzenem, ne tessék a benne szereplő színészek itteni alakításait korábbi – tagadhatatlanul sokkal nívósabb – játékaihoz hasonlítani. Sőt, tegyük meg azt a szívességet a Mamma Mia!-nak, hogy nem hasonlítjuk semmihez. No, nem mert nem fogható semmihez, hanem mert nyilván alulmaradna sok más zenés filmmel vagy sok más vígjátékkal szemben. De őszintén, mindig a legjobbat lehet csak szeretni? Nyilván nem. Eme filozófia mentén haladva pedig kijelenthetjük, a Mamma Mia! egy nagyon jó film, ott, abban a közegben, ahova szánták, a nyári esték mozivásznán. 

Persze, garantált volt, hogy nem fog bukni a mozi, márcsak a benne szereplő ún. „nagy nevek” miatt sem, de nem ők voltak a fő garancia, hanem az ABBA örök slágerei. Mert , noha van történet, azért ez a film előbb egy zenés lazaság, mintsem egy komoly történettel megáldott musical. 

Azt hiszem, ebben a 100 perbcen, minden résztvevője, legyen az a kamera előtt vagy mögött, igazából játszott! Ez kétségkívül átsüt a filmből, s egyben jót is tesz neki. Ezúton követem meg Meryl Streep-et, akit én nem túlzottan szeretek –és most finoman fogalmaztam -, mertbár nem nagyot de nagyon jól alakított, a többi színész pedig tette, amit más filmben is tesz, azt hiszem, Pierce Brosnan-nak, Colin Firth-nek vagy Julie Walters-nek ujjgyakorlat és kellemes görög vakáció volt csupán a Mamma Mia!. Minthacsak jópár színész  elment volna egy csodás görög szigetre egy manapság oly’ divatos csapatépítő-tréningre, közben mókáztak volna, énekeltek volna, s nem mellesleg forgott volna a kamera. Ilyen ez a Mamma Mia! Tessék hát helyén kezelni, megnézni, élvezni az ABBA slágereket és kikapcsolódni. 

(P.S: Baromi jó kis vígjátékm no. Nem kell ezt szépíteni! :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igen, a nívó az ABBA-számokban van, nem a történetben... :-)) De azért az bravúr, ahogyan a dalok köré felépítettek egy ilyen-olyan sztorit. Kellemes, nézhető, csiricsáré kikapcsolódás a még mindig remek karban lévő Meryl Streeppel.